دنا پلاس 1402 مجهز به سنسور نور و باران 

جدید ترین تلاش ایرانخودرو برای بروزرسانی دنا پلاس های توربو .

در این مقاله به تغییرات جدید اعمال شده بر روی دنا پلاس های جدید خواهیم پرداخت .

دنا 1402 مجهز به سنسور نور باران

معمولاً وقتی در دنیا صحبت از بروزرسانی یک خودرو به میان می آید مشتریان انتظار نمونه ای فیس لیفت شده و یا آپشن های متفاوت تر و یا قوای محرکه جدیدی را دارند که این موضوع زیاد در کشور ما رایج نیست و وقتی صحبت از بروزرسانی میشود نباید انتظار چیز خارق العاده ای را داشت زیرا گاهاً تشخیص تفاوت میان نسخه بروز شده با نمونه های قبلی آن چنان که باید مشهود نیست و حتی گاهی اوقات پیدا کردن تفاوت ها سخت می شود .

در خصوص نمونه های جدید دنا پلاس های توربو نیز این موضوع صدق می کند . ایرانخودرو در جدیدترین اقدام خود دست به انجام بروز رسانی هایی کرده است که در نگاه اول تشخیص آن ها واقعا ساده نیست . البته ناگفته نماند که در کل این اقدامات اثر مثبتی خواهند داشت و به تدریج شاهد خودرو هایی خواهیم بود که حداقل آپشن های استاندارد صنعت خودرو سازی دنیا را خواهند داشت .

نصب سنسور نور و باران 

دنا 1402 مجهز به سنسور نور باران

برای بررسی این تغییرات ابتدا به سراغ اضافه کردن آپشن های چراغ اتوماتیک و برف پاک کن اتوماتیک میرویم که به نظر جذاب ترین بخش های این بروزرسانی به حساب می آیند . کاملاً مشخص است که این آپشن ها ، آپشن هایی نیستند که به عنوان قدرتنمایی صنعت خودروسازی کشور از آنها یاد کنیم بلکه این ها حداقل آپشن های رفاهی استاندارد صنعت خودرو سازی دنیا هستند که ما از اضافه شدن آنها به خودرو های داخلی خرسند هستیم و امیدواریم این آپشن ها با سرعت بیشتری به خودرو های داخلی اضافه شوند و شاهد نزدیکتر شدن سطح کیفی خودرو سازی داخلی به سطح کیفی استاندارد خودرو سازی دنیا باشیم . به هر حال ….

دنا 1402 مجهز به سنسور نور باران

دنا 1402 مجهز به سنسور نور باران

خب به سراغ بررسی خود آپشن ها برویم ، هر دو این آپشن ها می توان گفت جزو آپشن های رفاهی به حساب می آیند که به کمک دو سنسور نصب شده در پشت آینه وسط خودرو کار می کنند به این شکل که در صورت کاهش شدت نور محیط ، سنسور نور این کاهش شدت را تشخیص داده و با ارسال پیام به ایسیو باعث می شود ایسیو فرمان روشن شدن چراغ ها را صادر کند . طرز کار سنسور باران نیز مشابه است و در صورتی که هر گونه مایعی بر روی شیشه خودرو و مقابل سنسور ریخته شود سنسور آن را تشخیص داده و به ایسیو اعلام می کند و سپس ایسیو فرمان عملکرد برف پاک کن ها را صادر می کند . درکل هر دو آپشن ، آپشن های خوبی هستند و به افزایش سطح رفاهی رانندگی کمک می کنند .

لازم به ذکر است دسته راهنما و دسته برف پاک کن در این نمونه از دنا پلاس ها متفاوت بوده و دارای حالت AUTO می باشند .

 

سنسور نور و باران نصب شده در پشت آینه وسط خودرو 

دنا 1402 مجهز به سنسور نور باران

 

اصلاح قفل درب ها (آپشن معروف به درب یخچالی)

دنا 1402 مجهز به سنسور نور باران

نسخه های قبلی دنا پلاس در بخش قفل درب ها دچار ضعف بودند و در های خودرو به خوبی بسته نمی شدند ، خوشبختانه ایرانخودرو اقدام به نصب قفل های جدیدی کرده است که باعث شده در ها به مراتب راحت از قبل باز و بسته شوند که اصطلاحاً به این حالت درب یخچالی می گویند .

 

پنل بخاری جدید 

پنل بخاری جدید اضافه شده به این خودرو از لحاظ ظاهری با نسخه های قبلی تفاوتی ندارد ولی از لحاط نرم افزار و عملکرد اندکی تفاوت دارند .

دنا 1402 مجهز به سنسور نور باران

در گذشته پایین ترین دمای قابل تنظیم بر روی پنل 14 و بالاترین 32 بود ولی در پنل های جدید در صورتی که دما بر روی 14 باشد و اقدام به کاهش دما نمایید نشانگر دما به شکل LO (مخفف LOW) در می آید و این به این معنی است که سیستم تهویه خودرو با ماکسیمم توان سرمایشی خود در حال کار کردن است و همینطور وقتی دما بر روی 32 باشد و شما اقدام به افزایش دما نمایید نشانگر دما به حالت HI (مخفف HIGH) در می آید و این نیز به این معنی است که تهویه خودرو در ماکسیمم توان گرمایشی خود در حال کار کردن است .

همچنین مشکل دیگری که در این پنل ها بر طرف شده است این است که در گذشته در صورتی که شما تمایل به کاهش میزان گرمای هوای سیستم تهویه داشتید و دما را از 32 به 28 تغییر می دادید شاهد سرد شدن باد خروجی از کانال های سیستم تهویه می شدید ولی در نمونه های جدید پنل عملکرد دقیق تری نسبت به دمای انتخاب شده دارد و به عنوان مثال در دمای 28 درجه ، دیگر باد سردی از کانال ها خارج نمی شود .

رینگ های جدید 

مالکان خودرو های دنا پلاس توربو که تجربه سواری با خودرو های دنا پلاس تنفس طبیعی را دارند از سواری خودروی خود در مقایسه با نسخه های تنفس طبیعی رضایت کافی را نداشته و دنا پلاس های تنفس طبیعی را نرم تر می دانند این تفاوت در نرمی سواری به علت تفاوت در رینگ خودرو ها می باشد ، تمامی نمونه های تنفس طبیعی با رینگ های 15 اینچی عرضه شده اند از این رو سواری نرم تری نسبت به نسخه های توربو دارند زیرا رینگ های دنا پلاس های توربو 16 اینچ بوده و سواری خشک تری را به همراه خواهند داشت .

به تازگی ایرانخودرو برای نسخه های توربو به سراغ رینگ هایی با طراحی جدید رفته که در مقایسه با رینگ های قدیمی جذابیت ظاهری کمتری دارند . این رینگ ها نیز مانند نسخه های قیلی 16 اینچ و 5 پیچ می باشد .

انواع رینگ های دنا پلاس توربو

دنا 1402 مجهز به سنسور نور باران

ویدیو مربوط به دنا پلاس 6 دنده مدل 1402 همراه با سنسور نور و باران

 

4 comments

  1. مدیریت آپگریدر

    بهره‌مندی از مقاله دنا پلاس 1402: مجهز به سنسور نور باران در سایت آپگریدر بسیار دلپذیر بود. اطلاعات جالب و کاربردی در مورد این خودروی هوشمند را در این مقاله به دست آوردم. تشکر و قدردانی خود را از تیم سایت آپگریدر برای ارائه محتوای بی‌نظیر و به روز، به شما واصل می‌کنم. امیدوارم که بتوانم از مقالات دیگری در این سایت استفاده کنم. با تشکر فراوان و بهترین آرزوها

    1. مدیریت آپگریدر

      درود.خرسندیم از رضایت شما

  2. حمیدرضا سرگلزیی

    سلام بزرگوار ایا رم ای دی برتی دنا توربو شارژاتومات فعال میشود

    1. مدیریت آپگریدر

      درود
      با شماره های داخل سایت تماس بگیرید کارشناس برقی محموعه شمارو راهنمایی میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

خطای عدم احتراق ایسیو ME17
خدمات مجموعه آپگریدر
مدیریت آپگریدر

خطای عدم احتراق ایسیو ME17

خطای عدم احتراق ایسیو ME17 خطای عدم احتراق یا MISFIRE چیست ؟  هرگاه در موتور خودرو به هر دلیلی احتراق ناقص صورت بگیرد در دستگاه

ادامه مطلب ...
دنا پلاس جوانان
موتور EF7
مدیریت آپگریدر

دنا پلاس جوانان

دنا پلاس جوانان      دست پخت جدید ایرانخودرو با مواد اولیه دنا و موتور EF7 در روز یک شنبه 16 بهمن ماه 1401 در

ادامه مطلب ...