مشکلات برقی خودرو های داخلی

عموما خودرو های داخلی از سیستم برقی ضعیفی برخوردار هستند که اکثر رانندگان و مصرف کنندگان در استفاده های میان مدت و بلند مدت با مشکلات و نقص هایی در رابطه با این بخش از خودرو روبرو میشوند ، در برخی از موارد حتی دیده شده ، خودرو هایی که به تازگی از کارخانه تحویل گرفته میشوند و اصطلاحا صفر هستند نیز دچار این گونه مشکلات میباشند .

مشکلات برقی مربوط به خودرو به طور کلی به دو بخش تقسیم میشوند :

  • موتور
  • ادوات جانبی

1 . مشکلات برقی مربوط به موتور خودرو :

مشکلاتی که در این بخش به وجود میایند معمولا اساسی تر و حیاتی ترند زیرا ممکن است که به اجزای دیگر موتور هم آسیب برسانند که این امر میتواند هزینه های سنگینی را به دنبال خود داشته باشد . به عنوان مثال قطع اتصال در سوکت یا سیم کشی یک سنسور مستقیما میتواند بر روی کارکرد و سلامت موتور تاثیر بگذارد و در صورتی که درست تشخیص داده نشود میتواند سبب صرف هزینه های زیادی هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ زمانی گردد . به عنوان نمونه مشتریانی با مشکل کارکرد نامطلوب و ریپ زدن موتور به مجموعه ما مراجعه مینمایند ، که بیان میدارند در مراجعه به مراکز و همکاران دیگر به ایشان گفته شده است که مشکل از یکی از سنسور های خودرو است و به دلیل این تشخیص نادرست مشتری با صرف هزینه اقدام به خرید سنسور نموده و آن را با نمونه سالمی که بر روی خودرو نصب بوده است تعویض میکند ولی همچنان خودرو دچار مشکل بوده و پس از بررسی متخصصان ما و تشخیص صحیح متوجه آن شدند که اتصال سیم در داخل سوکت به مشکل بر خورده است و با هزینه اندکی مشکل بر طرف گردید .

پس با توجه به اهمیت بخش الکترونیک خودرو به شما مشتریان عزیز توصیه میشود در صورت بروز مشکلاتی از این دست به مراکز معتبر و افراد متخصص مراجعه فرمایید زیرا تشخیص صحیح یکی از راه های کاهش هزینه است و از آسیب های احتمالی جلوگیری میکند .

2 . مشکلات برقی مربوط به ادوات خودرو :

در مقایسه با مشکلات برقی مربوط به موتور خودرو بروز این مشکلات معمولا علائم کمتری دارد و در اکثر شرایط تشخیص عیب راحت تر بوده و همچنین بر طرف کردنشان نیز هزینه کمتری به دنبال خود خواهد داشت از جمله این مشکلات میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • نقص در سیم کشی و نحوه اتصال چراغ ها
  • از کار افتادن تجهیزات رفاهی همچون شیشه بالابر ها ، سیستم صوتی، سانروف و ….
  • سوختن فیوز ها
  • اتصال نادرست سوکت ها

در مجموعه آپگریدر متخصصان ما با توجه به دانش و تجربه بالا در این زمینه و همچنین استفاده از دستگاه های پیشرفته اقدام به رسیدگی و رفع مشکلات برقی انواع خودرو ها میکنند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

خطای عدم احتراق ایسیو ME17
خدمات مجموعه آپگریدر
مدیریت آپگریدر

خطای عدم احتراق ایسیو ME17

خطای عدم احتراق ایسیو ME17 خطای عدم احتراق یا MISFIRE چیست ؟  هرگاه در موتور خودرو به هر دلیلی احتراق ناقص صورت بگیرد در دستگاه

ادامه مطلب ...
دنا پلاس جوانان
موتور EF7
مدیریت آپگریدر

دنا پلاس جوانان

دنا پلاس جوانان      دست پخت جدید ایرانخودرو با مواد اولیه دنا و موتور EF7 در روز یک شنبه 16 بهمن ماه 1401 در

ادامه مطلب ...