روغن مناسب EF7

براساس دفترچه راهنمای خودرو سمند، بهترین روغنی که می‌توان در موتورهای EF7 ایران خودرو استفاده کرد، روغن 10w40 است .

در مجموع با توجه به مشخصات فنی موتور و حجم آن روغن های با گرانروی 10w40 مناسب موتور EF7 میباشند که در این بین موتور های EF7-TC یا همان EF7 توربو شارژ و EF7  دو گانه سوز هم از این قاعده مستثنی نیستند و همان گرانروی 10w40 برایشان مناسب است.

در بحث مربوط به شاخص کیفی نیز طبق دفترچه کارخانه برای موتور های EF7 تنفس طبیعی باید از روغن های با شاخص کیفی SJ یا بالاتر استفاده شود و برای موتور های EF7-TC از روغن موتور های با شاخص کیفی  SL یا بالاتر استفاده کرد . ولی به جهت بالا بردن عمر موتور و بالا بردن سطح کیفی روغن کاری موتور خودرو ، ما به شما استفاده از روغن موتور های با شاخص کیفی SM و SN را پیشنهاد میکنیم .

در رابطه با روغن کم کردن موتور های EF7 باید به این موضوع اشاره کرد که کم کردن روغن موتور تا مقدار 200 میلی لیتر ( 0.2 لیتر ) در هر 1000 کیلومتر امری طبیعی است و از این بابت جای نگرانی نیست ، ولی اگر مقدار روغن کم شده بیشتر از 200 میلی لیتر به ازای هر 1000 کیلومتر بود باید هر چه سریعتر به تعمیرگاه های معتبر برای بررسی علت آن مراجعه کنید .

در خصوص تعویض دوره ای روغن موتور ، موتور های EF7 مقدار مسافت توسیعه شده توسط کارخانه 10.000 کیلومتر میباشد که اگر ساکن شهر های پر تردد و دارای ترافیک سنگین هستید توسیعه ما به شما این است که زودتر از مسافت گفته شده به فکر تعویض روغن موتور خودرو خود باشید زیرا در شهر های پر ترافیک همچون تهران عمر مفید روغن موتور قبل از پیمایش 10.000 به پایان میرسد و خاصیتش را از دست میدهد .

نکات مهم :

  •  تعویض روغن موتور در فواصل کوتاه تر بسیار بر سلامت موتور خودرو اثر گذار است و کمک میکند که موتور خودرو شما همواره تمیز باشد و از شر رسوبات و جرم های مضر در امان باشد .
  • در هنگام تعویض روغن حتما نسبت به تعویض فیلتر روغن نیز اقدام کنید .
  • به هیچ عنوان از روغن موتور های با گرید 20W-50 استفاده نکنید زیرا این کار میتواند آسیب های جدی به موتور خودرو شما وارد کند .
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

خطای عدم احتراق ایسیو ME17
خدمات مجموعه آپگریدر
مدیریت آپگریدر

خطای عدم احتراق ایسیو ME17

خطای عدم احتراق ایسیو ME17 خطای عدم احتراق یا MISFIRE چیست ؟  هرگاه در موتور خودرو به هر دلیلی احتراق ناقص صورت بگیرد در دستگاه

ادامه مطلب ...
دنا پلاس جوانان
موتور EF7
مدیریت آپگریدر

دنا پلاس جوانان

دنا پلاس جوانان      دست پخت جدید ایرانخودرو با مواد اولیه دنا و موتور EF7 در روز یک شنبه 16 بهمن ماه 1401 در

ادامه مطلب ...