مشکل مصرف سوخت و چوب کردن ترمز دنا اتومات

مشکل سوخت و ترمز دنا اتومات

خب در این مقاله به سراغ دنا پلاس توربو شارژ نسخه اتومات رفته ایم که به نوعی گل سر سبد محصولات ایرانخودرو است خب همین اول کار بگوییم به عنوان گل سر سبد محصولات ایرانخودرو این خودرو مشکلات زیادی داشته و این نقدی هست که به این خودرو وارد هست و با توجه به بازه قیمتی این خودرو انتظار می رفت که ایرانخودرو دقت بیشتری در طراحی ، تولید و هماهنگ سازی بخش های مختلف این خودرو انجام می داد البته که ناگفته نماند ایرانخودرو با بروزرسانی های سخت افزاری و نرم افزاری که طی 2 سال گذشته بر روی این خودرو انجام داده است تا حد خیلی زیادی مشکلات مربوط به این خودرو را حل کرده است .

مصرف سوخت بالای دنا اتومات

می توان گفت در اکثر مواقعی که در خصوص این خودرو صحبت می شود مالکان اعلام نارضایتی خود را نسبت به این خودرو بروز می دهند که البته این موضوع بیشتر در مورد نسخه های اولیه این خودرو است ولی در مواردی هم شاهد آن هستیم که مالکان این خودرو کاملاً از این خودرو راضی هستند چه از نظر مصرف سوخت و چه از نظر ترمز گیری در این نوشته می خواهیم به بررسی مشکلات و راه حل های رفع آن ها بپردازیم.

خب در کل باید گفت که این خودرو در دو نسخه متفاوت سخت افزاری (دارای پمپ خلاء/بدون پمپ خلاء) و چند نسخه متفاوت نرم افزاری (فایل های مختلف ایسیو) تولید شده است .

آپدیت ها و بروزرسانی های انجام شده بر روی دنا پلاس اتومات 

مشکل مصرف سوخت و چوب کردن ترمز دنا اتومات

اولین بار در سال 1399 بود که خودرو دنا پلاس توربو اتومات معرفی و روانه بازار شد ، ایسیو نصب شده بر روی این خودرو AECS نام دارد و محصول یک شرکت چینی می باشد این ایسیو ، ایسیو انتخاب شده توسط شرکت تحقیقات موتور ایرانخودرو برای محصولات 6 دنده (دستی/ اتومات) می باشد .

در نسخه های اولیه خودرو های دنا پلاس اتومات که در سال 1399 تولید شده بودند ورژن نرم افزار این ایسیو 20200090 بود که عمده مشکلات خودرو های دنا پلاس اتومات هم مربوط به این ورژن است از جمله این مشکلات می توان به چوب شدن ترمز به هنگام روشن شدن فن خودرو ، کپ کردن خودرو ، مصرف سوخت بالا و دل دل کردن خودرو اشاره کرد برای رفع این مشکل ایرانخودرو آپدیتی را تحت ورژن 20210055 ارائه داد که مالکان خودرو با مراجعه به نمایندگی ها اقدام به بروزرسانی فایل ایسیو خودرو می کردند .

با بروزرسانی فایل ایسیو از ورژن 20200090 به 20210055 مشکلاتی نظیر خاموش شدن خودرو ، دل دل کردن خودرو ، مصرف سوخت بالا و چوب شدن ترمز حل شد ولی همچنان به دلیل وجود سیستم توربو و گیربکس اتومات خلاء مورد نیاز سیستم ترمز به خوبی تأمین نمی شد و ضعف ترمز گیری مشکلی بود که هنوز حل نشده بود .

مشکل مصرف سوخت و چوب کردن ترمز دنا اتومات

ایرانخودرو در چاره اندیشی بعدی خود اقدام به نصب پمپ خلاء بر روی تولیدات 1400 به بعد خود نمود و ورژن ایسیو ها را نیز به 20220003 ارتقاء داد به نسبت می توان گفت این ورژن برای خودرو های تولید سال 1400 به بعد که دارای پمپ خلاء بودند ورژن خوبی بود و مصرف سوخت را به مقدار مناسبی کاهش داد و ضعف سیستم ترمز گیری نیز به مقدار زیادی از بین برد البته یکی از دلایلی که در این ورژن باعث کاهش مصرف سوخت شده بود این بود که ایسیو به نحوی تنظیم شده بود که خودرو تمایل کمتری به معکوس کشیدن داشت و به همین دلیل میانگین کارکرد خودرو در دور موتور کمتری بود که همین امر میزان مصرف سوخت را کاهش می داد . اما مشکل بعدی که مالکان خودرو ها با آن مواجه شدند این بود که هر خودرویی که به نمایندگی مراجعه می کرد ورژن ایسیو آن بدون توجه به دارا بودن یا نبودن پمپ خلاء به ورژن 20220003 بروزرسانی می شد که در خودرو های فاقد پمپ خلاء باعث چوب شدن ترمز می شد .

مشکل مصرف سوخت و چوب کردن ترمز دنا اتومات
در جدیدترین اقدام، ایرانخودرو برای رفع مشکلات دنا پلاس توربو اتومات ، با همکاری تکنسین های شریک چینی خود (تولید کننده ایسیو) ورژن 20220074 را در دو نسخه متفاوت ارائه کرده است که یک نسخه برای خودرو های فاقد پمپ خلاء می باشد و نسخه دیگر برای خودرو های دارای پمپ خلاء .

با توجه به تغییرات اعمال شده و بهبود این ورژن نسبت به ورژن های گذشته می توان گفت تقریباً تمامی مشکلات این خودرو مرتفع شده و مصرف سوخت دنا پلاس های آپدیت شده در مقایسه با دنا پلاس های ورژن قدیمی تر کاهش چشمگیری داشته است همچنین دیگر شاهد چوب شدن ترمز و ضعف سیستم ترمز گیری در این خودرو نیستیم .

مصرف سوخت بالای دنا اتومات

رفع مشکلات خودرو های دنا پلاس اتومات در مجموعه آپگریدر 

با توجه به فعالیت تخصصی مجموعه آپگریدر بر روی خودرو های دنا و دنا پلاس تمامی ورژن ها و آپدیت های موجود برای این خودرو ها موجود می باشد و مخصوصاً مالکان خودرو های دنا پلاس توربو اتومات برای رفع مشکلات خودرو خود می توانند به این مجموعه مراجعه کنند .

خبر خوب برای مالکان خودرو های دناپلاس اتومات 

با توجه به توانمندی های فنی و مهندسی مجموعه ، مالکان خودرو ها این انتخاب را دارند تا علاوه بر بر طرف کردن مشکلات رایج در این خودرو ها ، با توجه به الویت و انتخاب خود (مصرف سوخت بهینه یا قدرت و شتاب بیشتر ) تصمیم بگیرند که ستاپ نهایی ایسیو خودروشان به چه صورت انجام شود .

حال وقت پاسخ به تعدادی از سوالات پر تکرار شما مشتریان عزیز است .

  • خودرو من خطایی ندارد ولی مصرف خودرو به شدت بالا است ، علت چیست؟

    در صورتی که خودرو مشکل فنی دیگری نداشته باشد ایراد از فایل ایسیو می باشد . در مراجعه به مجموعه آپگریدر ابتدا فایل ایسیو خودرو شما چک می شود و سپس در صورت لزوم ورژن ایسیو خودرو شما به ورژن بهینه تر آپدیت می شود و به دنبال آن مصرف سوخت خودرو شما کاهش پبدا خواهد کرد .

  • مشکل چوب کردن ترمز

    ابتدا باید چک شود که خودرو دارای پمپ خلاء می باشد یا خیر در صورتی که خودرو فاقد پمپ خلاء باشد به احتمال زیاد مشکل از فایل ایسیو می باشد و با آپدیت فایل در مجموعه آپگریدر مشکل به طور کامل حل می شود .

  • خودروی من پمپ خلاء ندارد امکان نصب این قطعه بر روی آن وجود دارد یا خیر ؟

    بله این قطعه در فروشگاه آپگریدر موجود می باشد اما در ابتدا ما فایل ایسیو خودرو مشتری را آپدیت می کنیم و بعد از آن به همراه مشتری سیستم ترمز گیری خودرو را تست میکنیم در صورتی که مشتری پس از آپدیت نیز از ترمز گیری خودرو رضایت کافی را نداشته باشد به درخواست خود مشتری پمپ خلاء را نصب می کنیم .

    خرید پمپ خلاء…

     

  • آیا با انجام ریمپ امکان کاهش مصرف سوخت خودرو وجود دارد ؟

    به طور کل کارخانه های خودرو سازی خودرو ها را در بهینه ترین و اقتصادی ترین و همچنین ایمن ترین حالت خود ستاپ و تنظیم می کنند تا خودرو ها ،هم مصرف سوخت و آلایندگی کمی داشته باشند و هم در کم استهلاک ترین حالت خود کار کنند ، از این رو برای استفاده کم استهلاک و کم مصرف می توان گفت بهترین فایل ایسیو خود فایل فابریک خودرو است . گاهاً شنیده می شود که در برخی مراکز ریمپ بر روی این نوع خودرو ها به منظور کاهش مصرف سوخت انجام می شود ولی باید به این نکته اشاره کرد که کاهش مقدار پاشش سوخت به هدف کاهش مصرف سوخت ناک را به همراه خواهد داشت که با توجه به موتور این خودرو که هم تراکم هوای بالایی دارد و هم توربو است به شدت استهلاک را بالا می برد و می تواند در مدتی کوتاه به موتور خودرو آسیب برساند .

 

با رزرو وقت قبلی و مراجعه حضوری به مجموعه آپگریدر میتوانید از خدمات مربوط به سرویس تعویض روغن ،  نصب و تعویض انواع لوازم یدکی و همچنین انجام امور مربوط به تیونینگ بر روی خودروی خود بهرمند شوید .

تماس با مجموعه آپگریدر …

10 comments

  1. من پمپ‌خلاء فابریک‌دارم اماترمز وقت روشن بودن فن جوب شد چند بار

    1. مدیریت آپگریدر

      درود
      این مورد تنها با اصلاح فایل ایسیو درست میشه.
      کافیه یه وقت 1 ساعته برقی بگیرید و مراجعه کنید.

      1. سلام مدل ماشین من ۱۴۰۱ مصرف بالا و هیچ ایراد دیگه ای نداره پارسال مراجعه کردم گفتن هنوز چیزی براش نیومده پمپ خلا هم داره راهی براش هست یا خیر ؟

        1. مدیریت آپگریدر

          درود
          آپدیت جدید این ایسیو ارائه شده است.
          با رزرو وقت قبلی مراجعه کنید.
          در مواردی که با ایراد مصرف بالا به مجموعه مراجعه می کنید ، حتما یکبار باک خودرو را پر کرده و تا انتهای باک (چراغ بنزین) رانندگی کرده و کیلومتر پیمایش خودرو با هر باک را به دست آورده و سپس مراجعه کنید.

  2. دهقانی

    خودرو دنا پلاس اتومات. دارای پمپ خلا هست
    هر از گاهی ترمز چوب میشه مخصوصا وقتی کولر میگیرم
    در ضمن مصرف سوختش هم بالاست

    1. مدیریت آپگریدر

      این موضوع در آپدیت جدید برطرف شده است. وقت برقی یک ساعته بگیرید و تشریف بیارید.

      1. سلام من دنا پلاس توربو ۹۹ دارم
        یکدفی از دو تا چرخ عقب روغن ریزی پیدا کرده میخواستم ببینم علتش چیه

      2. سلام من ونا ۹۹ توربو دارم
        یکدفی ارگز دوتا چرخ عقب روغن ترمز داده
        علتش چی ممکنه باشه

        1. مدیریت آپگریدر

          درود
          باید از نزدیک مشاهده بشه و مورد بررسی قرار بگیره تا عیب یابی بشه

  3. قاسم رشیدی

    منتاحدی راضیمولی سروصدای زیر دنا مقبول چنین ماشینی نیست شاید کمکها بدرستی کار نمیکند حتی نمایندگی که من کماشین خریدم هنوز نمیدانند مموری چگونه کار میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

خطای عدم احتراق ایسیو ME17
خدمات مجموعه آپگریدر
مدیریت آپگریدر

خطای عدم احتراق ایسیو ME17

خطای عدم احتراق ایسیو ME17 خطای عدم احتراق یا MISFIRE چیست ؟  هرگاه در موتور خودرو به هر دلیلی احتراق ناقص صورت بگیرد در دستگاه

ادامه مطلب ...
دنا پلاس جوانان
موتور EF7
مدیریت آپگریدر

دنا پلاس جوانان

دنا پلاس جوانان      دست پخت جدید ایرانخودرو با مواد اولیه دنا و موتور EF7 در روز یک شنبه 16 بهمن ماه 1401 در

ادامه مطلب ...