آموزش نصب هوشمندساز آپگریدر (شوک سنسور دار)
توجه: این دستگاه فقط امکان نصب بر روی خودرو های دنا و دنا پلاس با سیستم برقی سازه پویش را دارد .( امکان نصب بر روی سیستم برقی کروز نمیباشد ).
- دستگاه شوک سنسور دارای یک متر سیم می باشد که باید به اندازه مناسب کوتاه شود (سیم متصل به دستگاه شوک سنسور را نصف کرده و نصف جدا شده را نگه میداریم در ادامه به آن نیاز داریم )
- سیم های دستگاه شوک سنسور دارای سه رشته سیم با رنگ های قرمز و زرد و مشکی می باشد که باید به سیم های هم رنگ دستگاه آپگریدر متصل شوند.
- قاب رکاب را با احتیاط جدا می کنیم (احتیط کنید در هنگاه جدا کردن رکاب خار ها آسیبی نبینند)
- مهم : سپس با کمک یک دم باریک با احتیاط خارهای جا مانده در بدنه را خارج میکنیم، سپس خار های جدا شده از بدنه را بر روی رکاب نصب می کنیم تا در آخر کار خار های رکاب به خوبی در بدنه قرار بگیرند. ( حتما خار ها ابتدا باید بر روی قاب نصب شوند ) .
- همانطور که در تصویر مشاهده میشود زیر پای راننده محفظه ای است که در آن رشته سیم هایی وجود دارد، با احتیاط آن ها را خارج کرده بدون اینکه سیم ها زخمی شوند.
- سیم ها توسط سوکت به یکدیگر متصل شده اند، شاسی سوکت را به صورت کشویی باز نمایید و سوکت را جدا کنید. (سوکت زرد)
- بر روی سوکتی که دارای شاسی آبی رنگ است تعدادی رشته سیم وجود دارد. سوکت را طوری در دست بگیرید که شاسی سوکت به روی شما باشد. وقتی شاسی سوکت به سمت شماست، دو ردیف رشته سیم وجود دارد. ردیف سمت چپ آخرین سیم را پیدا کنید و سپس بخشی از روکش آن را به کمک شعله فندک حرارت داده و جدا کرده ( کمی از سوکت فاصله داشته باشد ).
- نیم متر سیمی که در ابتدای آموزش از شوک سنسور جدا کردیم ( نصفه جدا شده ) دارای سه رشته سیم می باشد که باید آن ها را یکی کنیم و سپس به سیمی که در مرحله قبل پیدا کردیم و روکش آن را جدا کردیم متصل کنیم و با چسب عایق کنیم.
- سوکت های جدا شده را به هم متصل می کنیم.
- در انتهای داشبورد سمت راننده قابی وجود دارد که به کمک پیچ گوشتی آن را جدا می کنیم.
- برای این که مطمئن شویم تا اینجای کار خطایی نداشتیم و سیم ها به درستی متصل شده اند سیم نیم متری که به انتهای سوکت زیر پای راننده متصل کرده ایم را به قسمتی از بدنه که رنگ ندارد وصل می کنیم، در صورتی که عملیات درست انجام شده باشد، پشت آمپر ماشین درب سمت شاگرد را باز نشان خواهد داد (توجه کنید در هنگام تست ، درب سمت شاگرد حتماً بسته باشد تا وقتی سیم را به بدنه اتصال میدهیم پشت آمپر در را باز نشان دهد).
- سوکت های زیر پای راننده را با دقت سرجای خود قرار می دهیم و از بالای محل سوکت ها که تعدادی پیچ وجود دارد، سیم مربوطه (سیم نیم متری) را از بین آن ها و از داشبورد خارج می کنیم.
- سپس قاب رکاب را با دقت جا می زنیم (با احتیاط این کار را انجام دهید تا خارها نشکنند) .
- سیم های هم رنگ آپگریدر و شوک سنسور را به یکدیگر متصل می کنیم .
- دستگاه شوک سنسور را در محلی که در عکس مشخص شده است قرار می دهیم و با فوم جای آن را محکم می کنیم.
در پشت دستگاه شوک سنسور کلیدی وجود دارد که حساسیت شوک سنسور را تنظیم می کند که بهتر است روی 5 یا 6 تنظیم شود.
- دستگاه آپگریدر دارای 4 رشته سیم بوده که 3 تا از رشته سیم ها به دستگاه شوک سنسور متصل شدند، یک رشته سیم سفید باقی می ماند که آن را به سیمی که از سوکت زرد انشعاب گرفتیم وصل میکنیم .
- سوکتی که در تصویر میبینید (سوکت سفید رنگ) را از بین داشبورد رد کرده و وارد کابین کنید و سپس به دستگاه آپگریدر متصل کنید و در نهایت دستگاه آپگریدر را به پورت دیاگ متصل نمایید.
- سوییچ را باز کرده و استارت میزنیم و سپس خودرو را مجدد خاموش کرده تا سیستم نوع خودرو را تشخیص دهد و آنالیز کند.
- قاب انتهای داشبورد را با احتیاط جا بزنید.
- راه اندازی آپشن های آپگریدر
برای دانلود دفترچه راهنمای فعال سازی آپشن های آپگریدر به لینک زیر مراجعه نمایید .
برای اطلاع از خدمات و سایر بروزرسانی ها میتوانید از پیج ما دیدن فرمایید .