مشکل نشت آب در دنا پلاس های اتومات

مشکل نشت آب در دنا پلاس های اتومات

 

یکی از ایرادات خودرو های دنا پلاس اتومات که بسیار رایج است و تقریبا می توان گفت دیر یا زود تمامی نسخه های اتومات به آن دچار می شوند نشت آب یا بهتر است بگوییم کم کردن آب است.

به احتمال زیاد شما که خواننده این مقاله هستید دست بر قضا مالک یک دستگاه دنا پلاس اتومات نیز هستید که خودروتان دچار کم کردن آب شده است و به دنبال علت آن می گردید خب حدس ما این هست که کمی سر در گم هم شده اید زیرا معمولاً مالکان دنا پلاس های اتومات تنها از پایین رفتن سطح آب رادیاتور کم کردن آب را تشخیص می دهند و علت آن را نمی دانند ، همراه ما باشید تا در ادامه علت بروز این مشکل و راه حل آن را به شما بگوییم .

خب همان طور که میدانید میتوان گفت دنا پلاس توربو اتوماتیک گل سر سبد محصولات داخلی است که از نظر طراحی خارجی ، امکانات و توانایی های فنی در رقابت با سایر محصولات داخل کشور حرف ها برای گفتن دارد . این محصول از سال 1399 روانه بازار شد و به عنوان گرانترین محصول داخلی عرضه شد .

تفاوت میان دنا پلاس توربو اتومات با سایر نمونه های دنا پلاس توربو فقط گیربکس خودرو نیست بلکه تغییراتی در سیستم خنک کننده ، جلوبندی ، نیرو کمکی فرمان ، دسته موتور ها و … غیر نیز اعمال شده است .

در این مقاله میخواهیم صرفا به بررسی جزئی در خصوص تفاوت در سیستم خنک کننده خودرو بپردازیم . وجود سه راهی آب پلاستیکی در پشت موتور موضوع بحث ما و همچنین علت اصلی نشت آب در نسخه های اتومات است .

به دلیل نبود این سه راهی آب در سایر نسخه های دنا همچین مشکلی وجود ندارد و تنها در نسخه اتومات این ایراد رایج وجود دارد .

ابتدا به سراغ علائم نشت آب از این سه راهی می رویم .

رسوبات ناشی از نشت آب

مشکل نشت آب در دنا پلاس های اتومات

 

علائم نشت آب از سه راهی آب دنا پلاس اتوماتیک 

  • پایین رفتن سطح آب رادیاتور
  • حس کردن بوی شیرین ناخوشایند ( بوی ضد یخ ) هنگامی که خودرو روشن است .

دلیل اصلی پیدا نکردن محل نشت آب در نسخه های اتومات این است که این سه راهی در پشت موتور و بالای لوله اگزوز قرار دارد و هنگامی که نشتی صورت میگیرد قطرات آب و ضد یخ مستقیماً بر روی لوله اگزوز ریخته و بخار میشوند به همین دلیل شما شاهد ریختن آب رادیاتور در زیر خودرو نیستید و نمیتوانید در یک بررسی سطحی محل نشت آب را پیدا کنید مگر در مواردی که نشتی آب رادیاتور از این ناحیه بیش از حد باشد و به زمین را خیس کند .

راه حل نشت آب در خودرو های دنا پلاس اتوماتیک 

از آنجایی که نشت آب به دلیل کیفیت پایین سه راهی آب و تغییر شکل آن بر اثر حرارت و گرما رخ میدهد تعویض این سه راهی با نسخه فلزی به طور کلی این مشکل را حل می کند .

دقت داشته باشید در صورتی که اقدام به خریداری نمونه فابریکی ( پلاستیکی ) نمایید و آن را با نمونه معیوب خودرو تعویض نمایید پس از مدتی مجدد این مشکل به وجود می آید و تنها راه رفع این مشکل به صورت دائمی استفاده از نمونه فلزی است .

مشتریان عزیزی که ساکن استان تهران هستند میتوانند با رزرو وقت قبلی به صورت حضوری به مجموعه آپگریدر مراجعه کنند تا خدمات مربوط به تعویض سه راهی آب به آن ها ارائه شود در صورتی که ساکن استان های دیگر هستید می توانید از طریق لینک زیر اقدام به سفارش سه راهی فلزی آب دنا پلاس اتومات کرده و با مراجعه به یکی از مکانیکی های سطح شهر خود اقدام به تعویض آن با نمونه فابریکی نمایید .

خرید سه راهی فلزی آب دنا پلاس اتومات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

خطای عدم احتراق ایسیو ME17
خدمات مجموعه آپگریدر
مدیریت آپگریدر

خطای عدم احتراق ایسیو ME17

خطای عدم احتراق ایسیو ME17 خطای عدم احتراق یا MISFIRE چیست ؟  هرگاه در موتور خودرو به هر دلیلی احتراق ناقص صورت بگیرد در دستگاه

ادامه مطلب ...
دنا پلاس جوانان
موتور EF7
مدیریت آپگریدر

دنا پلاس جوانان

دنا پلاس جوانان      دست پخت جدید ایرانخودرو با مواد اولیه دنا و موتور EF7 در روز یک شنبه 16 بهمن ماه 1401 در

ادامه مطلب ...