خطای عدم احتراق ایسیو ME17

خطای عدم احتراق ایسیو ME17

خطای عدم احتراق یا MISFIRE چیست ؟ 

هرگاه در موتور خودرو به هر دلیلی احتراق ناقص صورت بگیرد در دستگاه دیاگ این خطا نمایش داده می شود . از دلایل به وجود آمدن این مشکل می توان به ضعف شمع ها ، ضعف کوئل ها ، خرابی وایر ها و یا حتی ضعف انژکتور ها اشاره کرد که هر یک از این ها به تنهایی می توانند باعث شوند احتراق به درستی انجام نشود . در این دسته از موارد که ایراد به صورت نقص فنی بوده باشد با تعویض ، تعمیر و یا شستشوی قطعه مورد نظر مشکل بر طرف خواهد شد .

اما بروز این مشکل تنها به دلیل وجود ایراد سخت افزاری یا نقص فنی نخواهد بود بلکه ایرادات نرم افزاری نیز می توانند باعث بروز این مشکل شوند . ریمپ اشتباه و غیر اصولی ، ارسال فرامین اشتباه توسط ایسیو و … همگی می توانند باعث ایجاد این مشکل شوند .

خطای عدم احتراق

خطای عدم احتراق در خودرو های دارای ایسیو ME17

اگه شما نیز مالک یکی از خودرو های دنا ، سمند ، 206 ، 207 ، 405 و یا پارس بوده باشید که ایسیو بوش ME17 بر روی آن نصب باشد ممکن است در حین حرکت با لرزش موتور خودرو و یا اصطلاحاً سه کار کردن خودرو همراه با چشمک زدن چراغ چک پشت آمپر روبرو شده باشید در این حالت معمولاً پس از خاموش و روشن کردن خودرو متوجه این موضوع می شوید که مشکل بر طرف شده است و حتی ممکن است تا مدتی ، دیگر این مشکل پیش نیاید اما پس از تکرار این موضوع و بررسی علت آن متوجه می شوید که دستگاه دیاگ خطای عدم احتراق یا مشکل در جرقه زنی را نشان می دهد ، در اکثر مواقع این حالت در شرایطی رخ می دهد که سیستم جرقه زنی و سایر اجزای خودرو سالم بوده و خودرو هیچ گونه نقص فنی ندارد .

پس از نمایش خطای عدم احتراق توسط ایسیو معمولاً مالکان خودرو ها اقدام به تعویض قطعاتی همچون شمع ها ، وایر ها ، کوئل ها و یا حتی دسته سیم ها می کنند که گاهاً هزینه های سنگینی را متحمل می شوند و پس از آن نیز مشکل همچنان پا بر جاست .

همانطور که پیش تر گفته شد بروز این مشکل علاوه بر اینکه میتواند به دلیل نقص فنی باشد ، میتواند به دلیل وجود مشکلات نرم افزاری نیز باشد. در خودرو های دارای ایسیو ME17 این مشکل عمدتاً به دلیل وجود ایراد نرم افزاری است و قطعات خودرو مشکلی ندارند .

رفع خطای عدم احتراق

و اما راه حل : رفع مشکل عدم احتراق ایسیو ME17 در مجموعه آپگریدر 

در مجموعه آپگریدر متخصصان با تکیه بر دانش فنی و الکترونیکی خود اقدام به رفع این مشکل بر روی خودرو های دارای ایسیو ME17 نموده اند به این شکل که با انجام بررسی های دقیق بر روی بخش های سخت افزاری خودرو نظیر سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی و اطمینان از سلامت این بخش ها اقدام به رفع مشکلات نرم افزاری و اصلاح فایل ایسیو می کنند . 

انجام اصلاح فایل این ایسیو به پشتوانه دانش و تجربه تیم آپگریدر میسر شده است و این تیم مفتخر است که این مشکل را به صورت کاملاً تضمینی بر طرف خواهد نمود .


خدمات مجموعه آپگریدر 

در صورتی که خودروی شما نیازمند خدمات دیگری نظیر تنظیم موتور ، ریمپ ، تعویض روغن ، انجام سرویس های دوره‎ ای و … می باشد می توانید با مراجعه به صفحه زیر و رزرو وقت در مجموعه آپگریدر از خدمات مربوطه بهرمند شوید .

رزرو وقت آپگریدر

One comment

  1. سجاد رودباری

    تشکر و قدردانی خاص خود را از تیم سایت آپگریدر برای ارائه این محتوا با ارزش به شما و تمام خوانندگان اعلام می‌کنم. همچنین، در ارتباط با مقاله، سوالی برای پرسیدن داشتم: آیا این خطا می‌تواند نتیجه‌ای از مشکلات سیستم سوخت‌رسانی باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دنا پلاس جوانان
موتور EF7
مدیریت آپگریدر

دنا پلاس جوانان

دنا پلاس جوانان      دست پخت جدید ایرانخودرو با مواد اولیه دنا و موتور EF7 در روز یک شنبه 16 بهمن ماه 1401 در

ادامه مطلب ...