ایسیو جدید دنا ایپکو ECI

ایسیو جدید دنا ECI

تلاش نه چندان موفقیت آمیز ایپکو و وزارت دفاع (صقا) در ساخت ایسیو .

 

به تازگی گروه ایرانخودرو و وزارت دفاع طی همکاری که با یکدیگر داشته اند اقدام به تولید کامپیوتر خودرو یا همان ایسیو کرده اند . نتیجه این همکاری تولید ایسیویی به نام ECI شده است .

در ابتدا ممکن است به میان آمدن نام وزارت دفاع در این مبحث مقداری عجیب و نا مرتبط به نظر برسد اما در اصل شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران (صقا) که یکی از زیر مجموعه های وزارت دفاع است در این پروژه حضور داشته است که یکی از بزرگترین شرکت های قطعه سازی در ایران به حساب می آید که مبلغ قرار داد های آن با شرکت های خودرو سازی به مبلغ 3 هزار و 700 میلیارد تومان در سال میرسد . از جمله تولیدات این شرکت می توان به انواع حسگر ، کیسه هوا ، کنترلر ایربگ ، ایموبلایزر ، ECU و … اشاره کرد .

 از ویژگی های اصلی این ایسیو که از طرف تولید کنندگان اعلام شده است می توان به استاندارد آلایندگی یورو 5 ،قابلیت کنترل موتور های 4و 3 سیلندر ، قابلیت کنترل دریچه گاز برقی ، استفاده از میکروکنترلر پیشرفته ST10F276 ، قابلیت پشتیبانی از دو حسگر اکسیژن مجزا ، قابلیت پشتیبانی از سامانه ضد سرقت ، قابلیت ارتقا به کنترل کننده موتور های دو گانه سوز و… اشاره کرد ، همچنین کانکتور این ایسیو از نوع کانکتور استاندارد 90 پین زیمنسی است .

ایسیو جدید دنا ECI

خب تا به اینجای کار با ویژگی خاص و جدیدی روبرو نبودیم زیرا ایسیو های مورد استفاده در گذشته نیز تمامی این قابلیت ها را دارا بودند ، شاید تنها ویژگی که اندکی متفاوت به نظر میرسد قابلیت کنترل موتور های 3 سیلندر است که البته تا به امروز خودروی داخلی با موتور 3 سیلندر تولید و به بازار عرضه نشده است که این قابلیت را چشم گیر تر کند ، اما موضوعی که در این چند سال اخیر مطرح شده است تولید موتور های 3 سیلندر بومی می باشد که در خصوص آن دسته از موتور ها میتوان خوش بین بود که در بحث کنترل موتور ، این ایسیو کارآمد تر باشد .

ایسیو جدید دنا ECI

اما خب با توجه به صحبت های بالا سوالی که مطرح می شود این است که چرا باید با وجود ایسیو های متنوع و کارآمد اینچنین بودجه و منابعی هزینه شود تا ایسیویی با ویژگی های تکراری و عملکردی نچندان مناسب طراحی و تولید شود ؟!!

خب بحث عملکرد نچندان مناسب این ایسیو مطرح شد حال باید به بررسی آن بپردازیم.

ایسیو جدید دنا ECI

جدیداً این ایسیو بر روی تعدادی از دنا پلاس های عرضه شده به بازار نصب شده است ، طبق تجربه مصرف کنندگان و گفته های دارندگان این نوع از دنا پلاس ها این ایسیو در بخش مدیریت موتور خودرو عملکرد مناسبی نداشته و این خودرو ها به نوعی توان و چالاکی سایر دنا پلاس هایی که با ایسیوهای دیگر عرضه شده اند را ندارند .

ایراداتی که در خصوص خودرو های دارای این ایسیو مطرح می شوند عبارتند از :

  • تاخیر دریچه گاز
  • شتاب گیری ضعیف
  • کپ کردن خودرو

ایسیو جدید دنا ECI

موضوعی که کاملاً واضح است این است که این مدل ایسیو عملکرد ضعیفی از خود نشان داده و فعلاً  برای خوشحالی از خود کفایی در تولید ایسیو زود است و باید دید که ایرانخودرو چه آپدیت ها و بروزرسانی هایی را برای بهبود عملکرد آن ارائه می دهد .

درضمن لازم به ذکر است ریمپ این ایسیو فعلاً امکانپذیر نمی باشد و نیاز است تا چندین نمونه از فایل های این ایسیو استخراج شود تا بهینه سازی های مربوطه بر روی آن ها انجام شود .

پس از اولین ریمپ این نوع از ایسیو تجربه استفاده از این نوع خودرو ها پس از ریمپ در قالب یک مقاله منتشر خواهد شد و در آن به بهبود ها و تفاوت عملکرد خودرو قبل و بعد از ریمپ خواهیم پرداخت .

ایسیو جدید دنا ECI


همچنین در مقاله زیر میتوانید در مورد نسخه های جدید دنا پلاس مجهز به سنسور نور و باران بخوانید .

دنا پلاس 1402 مجهز به سنسور نور و باران

12 comments

  1. عارف سرخوش

    اینجانب تمام تشکر و قدردانی را از تیم آپگریدر دارم. مقاله‌ای که در سایت شما منتشر شده بود را با دقت خواندم و به خاطر محتوای کارآمد و جامع آن به شما تقدیم می‌کنم. معتقدم که اینگونه سایت‌ها که با تولید و انتشار مقالاتی ارزشمند به مخاطبان خود خدمت می‌کنند، نقش بسیار مهمی در ارتقای دانش و آگاهی افراد ایفا می‌کنند. امیدوارم که با تلاش‌های شما، بتوانم از مقالات دیگری در سایت آپگریدر بهره‌برداری کنم. همچنین، آرزوی موفقیت و سربلندی را برای تیمتان در تولید محتواهای بیشتر دارم.

  2. *ایرانخودرو راناپلاس | IKCO.Runnaplus*

    ارادتمند همه بچه های آپگریدر، بخصوص آقا فرید و جلال، همیشه مطالب بروز و پر کاربرد میذارین تو سایت👏👏👏 دستخوش

    1. مدیریت آپگریدر

      باعث افتخاره

    2. مدیریت آپگریدر

      خرسندیم از رضایت شما

  3. شیروانی

    آقا تره قرآن هرچی زودتر برنامه ونرم افزار واسه ریمپ این ایسیو رو بدین بیرون که ما واقعا داریم اذیت میشیم ..بنده سورن پلاس۴۰۲ صفرخریداری کردم که تاخیر پدال گاز وکپ کردن وافت شتاب بسیار بسیار اذیتم میکنه هرجا رفتم برای ریمپ گفتن برنامشو نداریم ..بیش از حدمصرفم بالاس ودمای آب هم که نگم براتون …خواهشا یه فکری بکنید

    1. مدیریت آپگریدر

      درود
      این موضوع در دست پیگیری می باشد و به زودی ریمپ این ایسیو در مجموعه انجام خواهد شد.
      با تشکر

  4. با سلام
    متاسفانه دنا پلاس ایرادات برقی زیادی دارد که نمایندگیها قادر به عیب یابی آن نیستند.و چندین قطعه عوض میکنند.شاید مشکل حل شودوفقط خرج روی دست میگذارند.

    1. مدیریت آپگریدر

      درود.بله درحال تحقیق روی این موضوع هستیم و به زودی مقاله ای در این مورد روی سایت قرار میدیم

  5. درود.متاسفانه دنا پلاس 1402 تحویل مهر از نمایندگی تحویل گرفتم در مسیر خانه ۴۰کیلومتر راه رفته بود که چراغ چک روشن شد…برگشتم نمایندگی گفتن تایم ۱و۴خطا داره خلاصه نمایندگی تصمیم گرفت دسته سیم موتور تعویض کنه که انجام داد بعد چند روز دوباره چراغ چک روشن شده حالا نمایندگی میگه باید ایسو تعویض بشه…؟!آیا واقع با تعویض ایسو درست میشه؟
    ماشین شتاب نداره مخصوصاً سربالایی مصرف سوخت بالا هست ..
    حالا موندم ک چکار کنم ماشین صفر ۱۰۰۰ بیشتر راه نرفته

    1. مدیریت آپگریدر

      درود

      با شماره های داخل سایت تماس بگیرید بخش برقی کارشناس برقی مجموعه راهنماییتون میکنن

  6. how much tadalafil should i take

    ایسیو جدید دنا ایپکو ECI – فروشگاه آپگریدر

  7. best college application essay service

    ایسیو جدید دنا ایپکو ECI – فروشگاه آپگریدر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

خطای عدم احتراق ایسیو ME17
خدمات مجموعه آپگریدر
مدیریت آپگریدر

خطای عدم احتراق ایسیو ME17

خطای عدم احتراق ایسیو ME17 خطای عدم احتراق یا MISFIRE چیست ؟  هرگاه در موتور خودرو به هر دلیلی احتراق ناقص صورت بگیرد در دستگاه

ادامه مطلب ...
دنا پلاس جوانان
موتور EF7
مدیریت آپگریدر

دنا پلاس جوانان

دنا پلاس جوانان      دست پخت جدید ایرانخودرو با مواد اولیه دنا و موتور EF7 در روز یک شنبه 16 بهمن ماه 1401 در

ادامه مطلب ...