ضد سرقت کردن صندوق دنا

ضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دنا

در این مقاله به کمک آموزش تصویری همراه شما هستیم تا ضعف امنیتی درب صندوق خانواده خودرو های دنا را بر طرف کنیم .

این آموزش شامل دو بخش می شود

  1. از کار انداختن قفل مکانیکی ( باز کن سوییچ )
  2. نصب باز کن اضطراری

در ابتدا توضیح کوتاهی در مورد درب صندوق دنا داشته باشیم .

سابق بر این در خودرو های سمند و سورن دستگیره ای در داخل صندوق نصب بود که در مواقع لازم مثل خرابی پمپ درب صندوق ، خرابی باتری ، قطع اتصالات و …. که درب صندوق دیگر به صورت الکترونیکی باز نمی شد به کمک این دستگیره که از درب پشت زیر آرنجی ردیف عقب به آن دسترسی داشتیم در را به صورت مکانیکی و با کشیدن دستگیره باز می کردیم ولی در تولیدات خانواده خودرو های دنا این دستگیره حذف شد و جای خود را به قفل سوییچی روی درب صندوق داد و از آنجایی که این قفل از امنیت پایینی بر خوردار بود سارقان به راحتی می توانستند از طریق همان قفل سوییچی ، صندوق خودرو را باز کنند و ادوات و وسایل داخل آن را سرقت کنند .

ضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دنا

هنگامی که سرقت ها افزایش یافت و ضعف امنیتی درب صندوق دنا مشهود شده بود ، مالکان و همکاران محترم اقدام به حذف قفل مکانیکی درب صندوق نمودند که برای ضد سرقت نمودن درب صندوق روش درستی است و بخشی از آموزش ما هم مربوط به همین کار است ولی این کار به تنهایی نقص بزرگی دارد زیرا در این شرایط تنها درب صندوق به صورت الکترونیکی باز می شود یعنی فرمان باز شدن قفل فقط از طریق دکمه روی سوییچ خودرو و دکمه داخل اتاق صادر می شود و در مواقع اضطراری مثل خراب شدن پمپ قفل صندوق ، قطع اتصالات پمپ قفل و حتی خرابی باتری عملا دیگر امکان باز کردن درب صندوق وجود ندارد و در دو حالت اول گاهاً کار به برش کاری درب صندوق می رسد که این حالت برای مالک خودرو به هیچ عنوان خوش آیند نیست .

 

برای رفع این مشکل اقدام به تامین انحصاری دستگیره باز کن اضطراری درب صندوق عقب نمودیم که با نصب آن حتی در شرایط اضطراری نیز درب صندوق به راحتی باز می شود .

حال مرحله به مرحله به سراغ ضد سرقت نمودن درب صندوق دنا می رویم .

بخش اول : حذف قفل مکانیکی ( سوییچی )

  1. خار های آمپولی نمد صندوق را باز میکنیم .
    برای این کار به وسیله جسم باریکی ابتدا مغزی خار را بیرون می کشیم و سپس کل بدنه خار را خارج می کنیم .
    دقت نمایید همه خار ها را باید در بیاوریم تا نمد صندوق به صورت کامل جدا شود .ضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دنا
  2. قفل صندوق با دو عدد پیچ به درب صندوق متصل شده است آن ها را به کمک آچار T30 باز می کنیم .ضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دنا
  3. پس از باز کردن پیچ ها قفل را کمی به بیرون کشیده و سیم فلزی را از آن جدا می کنیم .ضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دنا
  4. این سیم ، سیم قفل مکانیکی ( سوییچی ) درب صندوق است آن را به صورت کامل جدا کرده و کنار می گذاریم . ( دیگر به آن نیازی نداریم )ضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دناضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دنادر این مرحله ، بخش اول یعنی حذف قفل مکانیکی به پایان رسید و دیگر درب صندوق به وسیله سوییچ و از خارج خودرو باز نمی شود .

توجه : در این مرحله درب صندوق ضد سرقت شده است ولی اگر هر مشکلی در خصوص پمپ درب صندوق و رسیدن برق به آن به وجود بیاید دیگر درب صندوق به آسانی باز نمیشود و ممکن است کار به بریدن صندوق برسد .

 نکته بسیار مهم : در صورتی که تمایل به نصب دستگیره اضطراری باز کن درب صندوق ندارید و می خواهید تا همین مرحله پیش بروید دقت کنید که پس از نصب مجدد قفل بر روی درب صندوق عملکرد قفل و پمپ آن را قبل از بستن درب صندوق چک نمایید تا از قرار گیری درست قفل و پمپ آن مطمئن شوید . زیرا در صورت نصب اشتباه پس از بستن درب صندوق درب دیگر باز نمی شود .

بخش دوم : نصب دستگیره اضطراری باز کن درب صندوق عقب 

  1. تهیه دستگیره اضطراری باز کن درب صندوق ضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دنا
    خرید از فروشگاه آپگریدر …
  2. سوکت پمپ قفل را جدا کرده همچنین دو عدد پیچ 4 سو آن را باز میکنیم و آن را قفل جدا می کنیم .
    ضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دنا
  3. نحوه عملکرد اهرم قفل و پمپ قفل به شکل زیر است . ضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دنابرای درک بهتر محل نصب کابل دستگیره به تصویر زیر دقت نمایید .
  4. اهرم پلاستیکی قفل را مانند تصویر زیر برش می دهیم .
    این مرحله را با دقت انجام دهید تا سر کابل به درستی در محل برش قرار بگیرد . ضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دناضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دنابه محل و مقدار برش دقت نمایید (برش مطابق شکل انجام شود ).
  5. سر سیم را در محل برش قرار می دهیم .
    باید جهت کشش مثل تصویر مقابل به سمت چپ باشد .ضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دنا
  6. برای اطمینان بیشتر محل قرار گیری سر کابل در داخل برش را مقداری چسب می زنیم .ضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دنا
  7. حال نوبت مونتاژ مجدد پمپ بر روی قفل است .
    ولی در هنگام مونتاژ متوجه می شویم سر پمپ به سر کابل نصب شده گیر می کند و به درستی اجازه نصب نمی دهد برای همین باید مقدار کمی از سر پمپ مانند تصویر کوتاه شود .
    ضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دنا ضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دنا
  8. مونتاژ مجموعه قفل / کابل / پمپ پس از برش سر پمپ
    ضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دناضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دنا
  9. دستگیره کابل را از محل نصب قفل و از زیر اسکلت صندوق رد می کنیم .ضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دنا
  10. پس از رد کردن کابل از زیر اسکلت درب صندوق مقداری کابل را می کشیم تا کابل صاف شود و سپس آن را در محل تعبیه شده در داخل اسکلت مانند تصویر مقابل جا می زنیم.
    ضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دنادقت داشته باشید نباید کابل را بیش از حد کشیده و جا بزنید ، کابل نیاز به مقدار کمی خلاصی دارد در غیر این صورت اگه کابل را بیش از حد بکشید و جا بزنید زبانه نیز در حالت کشیده ( قفل باز ) قراری می گیرد و پس از نصب متوجه می شوید که درب صندوق بسته نمی شود و یا باید دو بار آن را کوبیده تا بسته شود پس برای جلوگیری از این حالت مقداری خلاصی برای کابل در نظر بگیرید .
  11. قبل از انجام مراحل بعدی اقدام به تست عملکرد دستگیره می کنیم .
    برای این کار ابتدا به کمک جسم باریکی زبانه قفل را می بندیم و سپس دستگیره را امتحان می کنیم . ضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دناضد سرقت کردن درب صندوق خانواده خودرو های دنا
  12. پس از تست عملکرد مجموعه قفل و دستگیره اضطراری و همچنین پمپ قفل ، قفل را در سر جای خود پیچ کرده و ادامه کابل را تا بازویی درب صندوق هدایت می کنیم و آن را به کمک چسب برق و یا بست کمربندی به بازویی متصل می کنیم و دستگیره به داخل محفظه صندوق می بریم .
  13. در آخر نمد صندوق را به کمک خار های آمپولی نصب میکنیم و سر کابل را که همان دستگیره می شود به قسمتی از صندوق مانند بخش فلزی زیر طاقچه عقب متصل نمایید تا از درب پشت زیر آرنجی صندلی ردیف عقب به آن دسترسی داشته باشید .

خرید کابل باز کن اضطراری درب صندوق عقب …

با رزرو وقت قبلی و مراجعه حضوری به مجموعه آپگریدر میتوانید از خدمات مربوط به نصب و تعویض انواع لوازم یدکی و تیونینگ بر روی خودروی خود بهرمند شوید .

تماس با مجموعه آپگریدر …

 

4 comments

  1. سلام
    به جای برش قفل و پمپ میشه
    سیم دربازکن کاپوت بندازین راحت لازم به این همه تغییرات نیست روکش سیم ضخیم هست توی خار بدنه فیت میشه

    1. مدیریت آپگریدر

      درود
      این قضیه قبلا تست شده و جواب نمیده
      اگه دقت کنید انتهای این کابل یه مکانیزم فنری وجود داره که توی سیم کاپوت نیست🙏

  2. مهدیزاده

    قفل را عوض کن و این همه شر بپا نکن

    1. مدیریت آپگریدر

      درود
      اگه میبینید توضیحات خیلی با جزییات نوشته شده به خاطر اینه که اکثرا از شهر های خارج تهران سفارش داریم و روش نصبش و باید کامل توضیح بدیم و در عین حال نصبش یه کار خیلی راحتیه.
      تعویض قفل صرفا سرقت رو سخت تر میکنه و ضدسرقت نمیکنه
      همچنین مواردی داشتیم که با قفل های پیکانی بازم سرقت انجام شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

خطای عدم احتراق ایسیو ME17
خدمات مجموعه آپگریدر
مدیریت آپگریدر

خطای عدم احتراق ایسیو ME17

خطای عدم احتراق ایسیو ME17 خطای عدم احتراق یا MISFIRE چیست ؟  هرگاه در موتور خودرو به هر دلیلی احتراق ناقص صورت بگیرد در دستگاه

ادامه مطلب ...
دنا پلاس جوانان
موتور EF7
مدیریت آپگریدر

دنا پلاس جوانان

دنا پلاس جوانان      دست پخت جدید ایرانخودرو با مواد اولیه دنا و موتور EF7 در روز یک شنبه 16 بهمن ماه 1401 در

ادامه مطلب ...