سرویس تنظیم موتور دنا EF7

یکی از خدمات ما در مجموعه آپگریدر  اورحال و تنظیم موتور است که مراحل انجام آن به شرح زیر است :

  • سرویس انژکتور ها :

وظیفه انژکتور ها پاشش سوخت به داخل محفظه احتراق میباشد از همین رو وضیعت سلامت انژکتور ها اثر مستقیم بر روی کارکرد خودرو دارد

زیرا این پاشش دارای شرایط بخصوصی باید باشد و موارد مختلفی بر آن تاثیر گذار است به عنوان مثال تمیزی مجرای اصلی ، سالم بودن میکرو فیلتر ها ، سلامت سوکت ها

ما در مجموعه آپگریدر با استفاده از دستگاه های پیشرفته اقدام به زدودن آلودگی ها از سطح داخلی و خارجی انژکتور ها میکنیم و با شبیه سازی کارکرد انژکتور ها در دور های بالا از سلامت آن ها اطمینان حاصل مینماییم . یکی دیگر از موارد خرابی در انژکتور ها مربوط پاشش کم آنها میشود که این مورد نیز تاثیر بسزایی بر کارکرد خودرو دارد و میتواند مربوط به معیوب بودن یا گرفتگی میکرو فیلتر انژکتور ها باشد که در صورت بررسی و نیاز ، آن ها را به وسیله ابزار مخصوص با نمونه های سالم تعویض میکنیم

شستشوی انژکتورها

  • چکاپ شمع ها و وایر ها :

پس از مرحله تزریق سوخت به وسیله انژکتور ها حال به سراغ مبحث مهم جرقه زنی میرویم

در ابتدا شمع ها را باز کرده و با توجه به شواهد ظاهری شمع ها از سلامت آن ها اطمینان حاصل میکنیم و در صورت معیوب بودن به درخواست مشتری آن ها را با نمونه های فابریکی یا برند های معتبر بازار تعویض میکنیم که پس از این کار شاهد افزایش قابل توجه راندمان خودرو خواهیم برد . سپس وایر ها را نیز بررسی میکنیم و از نداشتن ترک و یا خوردگی بر روی دیواره آنها مطمئن میشویم .

بازدید شمع و وایر

  • بازدید تسمه تایم :

پس از انجام دو مرحله بالا به سراغ بازدید تسمه تایم خودرو میرویم که به نوعی میتوان گفت که شاهرگ خودرو میباشد و در صورت پاره شدن آن گویا عمر موتور به پایان میرسد و برای احیای مجدد آن باید متحمل هزینه های سنگینی بشویم .

پس در این مرحله دقت و وسواس بالایی لازم است .

خب در صورت عدم وجود موارد مشکوک ظاهری و همینطور در نظر گرفتن عمر و کارکرد مفید تسمه نیازی به تعویض آن نیست ولی در صورت درخواست صاحب خودرو خدمات مربوط به تعویض تسمه نیز ارائه میگردد .

مفتخریم که تسمه های موجود در مجموعه آپگریدر همگی از برند های معتبر و نمونه های اورجینال میباشند .

خدمت دیگری که در مجموعه آپگریدر ارائه میگردد نصب کیت های هشدار دهنده پارگی و آسیب دیدگی تسمه تایم موتور های EF7/XU7/TU5  میباشد که خیال مالک خودرو را از خطرات مرتبط با تسمه تایم تا حد بسیار زیادی راحت میکند زیرا این کیت ها نسبت به پارگی ، خرابی ، شل بودن و پریدگی دندانه حساس میباشند .

بازدید تسمه تایم EF7

  • شستشوی دریچه گاز :

دریچه گاز خودرو یکی از قطعاتی است که ارتباط مستقیم با تنفس خودرو دارد و در صورتی که دارای جرم و کثیفی باشد اثر منفی بر راندمان خودرو دارد و مورد دیگری که وجود دارد این است که قطعه استپر موتور نیز بر روی دریچه گاز نصب میشود و وجود آلودگی بر روی آن میتواند بر روی عملکرد استپر اثر بگذارد و باعث شود خودرو دور آرام خوبی نداشته باشد و در برخی از موارد حتی در روشن شدن های صبحگاهی یا به عبارت دیگر استارت سرد ( COLD START ) خودرو به خوبی روشن نشود .

البته کثیفی دریچه گاز علائم دیگری هم دارد که به آن ها اشاره میکنیم :

1.ایجاد اختلال در جریان هوای ورودی خودرو

2. افزایش 10 تا 15 درصدی مصرف سوخت

3.نوسان دور موتور / کاهش یا افزایش دور موتور

4.شتاب گیری نامتوازن و کند

5.روشن شدن چراغ چک

در مجموعه ما یکی دیگر از خدمات مرتبط با اورحال و تنظیم موتور شستشوی دریچه گاز است که به وسیله مواد و اسپری های مخصوص انجام میشود و به طور کل چربی ها و جرم های انباشته شده بر روی دریچه گاز از روی آن پاک میشود .

دریچه گاز EF7

  • شستشوی اصولی موتور همراه با مواد مخصوص :

آلودگی و کثیفی محفظه موتور خودرو همواره یکی از مشکلات و معضلاتی بود که رانندگان خودرو از گذشته تا به حال درگیر آن بوده اند . زیرا مشکلاتی را به دنبال خود به همراه داشته است که از جمله آن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

1 . کاهش راندمان موتور هر چند محدود

2 . جلوگیری از خروج حرارت موتور در مواردی که شدت آلودگی زیاد است

3 . جلوگیری از تشخیص صحیح نشتی ها و روغن ریزی ها در صورت وقوع

4 . کاهش عمر و سلامت موتور به دلیل وجود آلودگی ها و زنگ زدگی ها

5 . افزایش احتمال آتش سوزی(موتور تمیز و بدون آلودگی در شرایط مشابه نسبت به موتور آلوده و کثیف کمتر در معرض آتش سوزی قرار دارد .)

6 . ….

این نکته را هم در نظر داشته باشید که موتور شویی غیر اصولی ممکن است به قطعات و لوازم برقی و همینطور سیم کشی خودرو آسیب های جدی بزند .در مجموعه آپگریدر موتور شویی با رعایت تمامی جوانب احتیاط و کاملا اصولی به وسیله مواد و شوینده های مخصوص انجام میشود که به لوازم و سیم کشی موتور شما آسیبی نرسد .

موتور شویی دنا

با رزرو وقت قبلی و مراجعه حضوری به مجموعه آپگریدر میتوانید از خدمات مربوط به نصب و تعویض انواع لوازم یدکی و تیونینگ بر روی خودروی خود بهرمند شوید .

تماس با مجموعه آپگریدر …

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

خطای عدم احتراق ایسیو ME17
خدمات مجموعه آپگریدر
مدیریت آپگریدر

خطای عدم احتراق ایسیو ME17

خطای عدم احتراق ایسیو ME17 خطای عدم احتراق یا MISFIRE چیست ؟  هرگاه در موتور خودرو به هر دلیلی احتراق ناقص صورت بگیرد در دستگاه

ادامه مطلب ...
دنا پلاس جوانان
موتور EF7
مدیریت آپگریدر

دنا پلاس جوانان

دنا پلاس جوانان      دست پخت جدید ایرانخودرو با مواد اولیه دنا و موتور EF7 در روز یک شنبه 16 بهمن ماه 1401 در

ادامه مطلب ...