ریمپ اصولی تخصص ماست .

از گذشته تا به امروز همواره رانندگان به دنبال آدرنالین بیشتر بوده اند  و این امر در گرو تک تک اسب های بخاری است که موتور خودرو در اختیار راننده قرار میدهد ، درست در همان لحظه قبل از فشردن پدال گاز است که بدن تشنه هیجان است و راننده برای دستیابی به این حس فوق العاده پدال گاز را فشار میدهد در این لحظه است که به نوعی افسار اسب های بخار تحت اختیار راننده رها میشود و شروع به تاختن میکنند ، حقیقتا که لحظه شگفت انگیزی است ، ما اینجا هستیم که این لذت را به حداکثر حالت ممکن خود برسانیم و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

ریمپ EF7

ریمپ چیست؟

حال بیاید کمی در رابطه با ریمپ اصولی خودروتان همان چیزی که کلید افزایش قدرت و توان خودرو است صحبت کنیم .

ریمپ یکی از ده ها و شاید صد ها راه گرفتن توان بیشتر از موتور خودرو است که البته در عین حال که تاثیر بسزایی در رسیدن به این هدف دارد به نسبت هزینه کمی هم دارد .

در علم ریمپینگ یا به نوعی تنظیم پارامتر های مختلف موتور ما با استفاده از دستگاه های مخصوص و پیشرفته اقدام به خواندن و استخراج اطلاعات و پارامتر های مختلف مربوط به موتور خودرو میکنیم و در ادامه با تحلیل و بررسی این اطلاعات و همینطور بررسی شرایط سخت افزاری و فیزیکی موتور خودرو شروع به تنطیم مجدد این پارامتر ها میکنیم البته این بار در بهینه ترین حالت ممکن تا موتور بتواند به حداکثر قدرت قابل تولید خود دست پیدا کند .

به زبان ساده تر که بخواهیم این عمل را توضیح دهیم به این شکل است که خودرو دارای یک مرکز فرماندهی است و به آن ایسیو گفته میشود ، ایسیو کامپیوتری است که ازطریق سیم کشی به سنسور ها و حسگر های مختلفی که در جایجای خودرو قرار دارند متصل است و داده ها و پارامتر های مختلفی را دائما از آن ها دریافت و با توجه به پارامتر ها دستوراتی را به اجزای مختلف موتور نظیر انژکتور ها ، کوئل ها ، درچه گاز و …. ارسال میکند و به این شکل عمل احتراق و فعالیت موتور را فرماندهی میکند . ما پس از انجام ریمپ در واقع عکس العمل ایسیو را نسبت به فعالیت موتور بهینه میکنیم و از این طریق قدرت خروجی موتور به بیشترین حالت خود ( بدون ایجاد تغییر سخت افزاری) میرسد.

 

 

 

چرا خود کارخانه ها ریمپ ایسیو را انجام نمیدهند؟

یکی از اصلی ترین سوالاتی که در این باره مطرح میشود این است که چرا خود کمپانی ها و کارخانه های تولید کننده خودرو این تنظیمات را انجام نمیدهند ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که کمپانی ها ستاپ و تنظیم خودرو را در حالتی انجام میدهند که خودرو برای استفاده شهری و بدون داشتن هیجان خاصی مصرف شود و عمدتا خودرو را تحت یکسری محدودیت ها و استاندارد ها تولید میکنند . و مورد دیگری که میتوان به آن اشاره کرد این است که کارخانه ها خودرو ها را در تیراژ بالا و برای شرایط مختلف آب و هوایی و مصرفی تولید میکنند پس نمیتوانند همواره خودرو را متناسب با بهترین شرایط آب و هوایی یا بهترین سوخت مصرفی تولید کنند . به عنوان مثال اگر کارخانه خودرو را با مشخصات سوخت با کیفیت و اکتان بالا تولید کند در صورتی که مصرف کننده از سوخت با اکتان پایین استفاده کند موتور دچار ناک میشود و سریعا آسیب میبیند بنابر این خودرو های تولیدی باید به طریقی تولید شوند که در بدترین شرایط ممکن هم توان کارکرد داشته باشند و آسیبی نبینند .

یکی دیگر از مواردی که میتوان به آن اشاره کرد موتور EF7 TC است که توسط کارخانه قدرت آن به 150 اسب بخار محدود شده است ولی این موتور با انجام ریمپ درست و اصولی توان تولید قدرت تا محدوده 170 اسب بخار را دارد و این را هم بگوییم که خود کارخانه امکان گرفتن این قدرت را از موتور دارد ولی با توجه به مواردی که در بالا گفته شد مثل شرایط بد آب و هوایی / سوخت بی کیفیت / طریقه مصرف نادرست ناچار به ایجاد این محدودیت است تا خودرو کارکردی بی آسیب و طول عمر بالایی داشته باشد .

ریمپ EF7

 

مزایا و معایب ریمپ

به طور کلی هر فعالیتی که بر روی خودرو انجام میشود هم میتواند برای خودرو مفید باشد و هم مضر ولی با اطمینان میشود گفت که ریمپ اصولی هیچگونه ضرر و آسیبی برای خودرو ندارد نتایج خوبی به همراه خواهد داشت .

مزایای ریمپ:

  1. افزایش 10 تا 15 درصدی توان خودرو
  2. بهبود کشش خودرو در سر بالایی ها
  3. افزایش شتاب اولیه و ثانویه
  4. کاهش دما آب ( کارکرد فن )
  5. کاهش مصرف سوخت
  6. حذف کپ سر گاز
  7. حذف تاخیر دریچه گاز
  8. امکان برداشتن محدودیت سرعت
  9. امکان تغییر در کات آف موتور ( تا محدوده استاندارد و بی خطر )
  10. کارکرد ایمن تر موتور در دور های بالا
  11. سازگار سازی خودرو با نوع سوخت
  12. از بین بردن ناک
  13. افزایش طول عمر موتور

باید به این نکته توجه داشته باشید که موارد بالا در صورت سلامت فیزیکی موتور حاصل میشود .

 معایب ریمپ (ریمپ غیر اصولی) :

ریمپ همانطور که میتواند بسیار مفید باشد در صورتی که توسط افراد غیر متخصص انجام شود میتواند آسیب های جدی به موتور خودرو وارد کند .

  1. افزایش بیش از حد کات آف در نتیجه آسیب به قطعات داخلی موتور
  2. بهم خوردن نسبت سوخت و هوا
  3. افزایش مصرف سوخت
  4. ایجاد تغییرغیر اصولی در زمانبندی جرقه زنی و آوانس و در نتیجه آسیب موتور در میان مدت
  5. افزایش دمای موتور
  6. خرابی کاتالیست

ما در مجموعه آپگریدر با توجه به تخصص و تجربه متخصصان خود اقدام به ریمپ اصولی و بدون آسیب انواع خودرو ها میکنیم و این نوید را به شما میدهیم که از تغییر ایجاد شده پس از ریمپ لذت خواهید برد .

با رزرو وقت قبلی و مراجعه حضوری به مجموعه آپگریدر میتوانید از خدمات مربوط به نصب و تعویض انواع لوازم یدکی و تیونینگ و همچنین ریمپ خودروی خود بهرمند شوید .

تماس با مجموعه آپگریدر …

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

خطای عدم احتراق ایسیو ME17
خدمات مجموعه آپگریدر
مدیریت آپگریدر

خطای عدم احتراق ایسیو ME17

خطای عدم احتراق ایسیو ME17 خطای عدم احتراق یا MISFIRE چیست ؟  هرگاه در موتور خودرو به هر دلیلی احتراق ناقص صورت بگیرد در دستگاه

ادامه مطلب ...
دنا پلاس جوانان
موتور EF7
مدیریت آپگریدر

دنا پلاس جوانان

دنا پلاس جوانان      دست پخت جدید ایرانخودرو با مواد اولیه دنا و موتور EF7 در روز یک شنبه 16 بهمن ماه 1401 در

ادامه مطلب ...